Veti fi mangaiati in Ierusalim...Isaia 66:13
Autor: Câmpeanu Cezar  |  Album: fara album  |  Tematica: Diverse
Resursa adaugata de symohsn in 20/06/2012
    12345678910 10/10 X
Media 10 din 1 vot

 

 

Ierusalim inseamna Locul pacii. Nimeni nu poate fi mangaiat daca nu ramane in locul pacii. Pacea este temelia mangaierilor lui Dumnezeu,iar temelia pacii este iertarea pacatelor prin sangele Domnului nostru Isus Hristos,si acolo unde este iertare de pacate nu mai este nevoie de alte jertfe pentru pacat. Lucrarea mantuirii inceputa in sufletul care a primit prin credinta Jertfa Domnului Isus nu se opreste,ci inainteaza pe treptele randuite de harul sfant,pana la desavarsirea despre care este scris in Epistola catre Evrei: "Caci printr-o singura jertfa El a facut desavarsiti pentru totdeauna pe cei ce sunt sfintiti." Domnul Isus prin Jertfa Sa unica,urmareste o singura tinta: desavarsirea noastra. "Fiti desavarsiti, dupa cum si Tatal vostru cel ceresc este desavarsit."(Mat.5:48). Desavarsirea este chipul lui Dumnezeu si Dumnezeu vrea sa ne faca asemenea chipului Sau,adica desavarsiti. Toata preocuparea lui Dumnezeu este omul. Chiar si ingerul omului este slujitorul lui Dumnezeu in interesul omului. Omul are deci,inaintea lui Dumnezeu,o valoare mai mare decat ingerul. De aceea este scris ca nu in ajutorul ingerilor vine El,ci a omului. In ochii lui Dumnezeu omul este fiinta cea mai importanta. Intai Dumnezeu,cel care face binele,apoi omul,cel caruia i se face bine. Traieste deci,ca unul care, in rang,vine imediat dupa Dumnezeu...cum vrei sa fii la Dumnezeu,fii de pe acum. In ochii lui Dumnezeu,care ne priveste prin Jertfa Fiului,suntem desavarsiti,dar realitatea in viata de zi cu zi este ca,asa cum scria si apostolul Pavel, noi inca n-am castigat premiul chemarii ceresti si n-am ajuns inca desavarsiti, dar Duhul Sfant al lui Dumnezeu,lucreaza in viata noastra sa ajungem la desavarsirea ceruta de sfintenia lui Dumnezeu. Partea noastra este aceea despre care vorbea si Pavel: "Nu ca am si castigat premiul, sau ca am si ajuns desavarsit; dar alerg inainte, cautand sa-l apuc, intrucat si eu am fost apucat de Hristos. Fratilor (spunea Pavel), eu nu cred ca l-am apucat inca; dar fac un singur lucru: uitand ce este in urma mea, si aruncandu-ma spre ce este inainte, alerg spre tinta, pentru premiul chemarii ceresti al lui Dumnezeu, in Hristos Isus. Gandul acesta (spunea Pavel), sa ne insufleteasca pe toti care suntem desavarsiti (adica Dumnezeu ne vede asa prin Jertfa Domnului Isus). Desavarsirea despre care vorbeste Pavel,si in care trebuie sa staruim,este straduinta neintrerupta in savarsirea binelui. Si binele este numai acela care izvoraste din voia lui Dumnezeu,caci voia lui Dumnezeu este singurul bine. Viata desavarsita este cea mai puternica marturie,cea mai puternica predica in fata oamenilor pentru Dumnezeu. Predicatorul este mai important ca predica. El trebuie sa fie personificarea Evangheliei. Oricat de frumoasa ar fi o predica,ea dureaza o ora,poate,dar viata predica toata saptamana. Cine ajunge la desavarsire ajunge la Dumnezeu si Dumnezeu nu se uita la ce izbeste privirea, ci la inima. Prin Jertfa Domnului Isus si prin lucrarea si puterea Duhului Sfant,se poate trai o viata de desavarsire, spre slava lui Dumnezeu si pentru biruinta adevarului Sau in lume. Cand se spune in cartea "Evrei", ca "printr-o singura jertfa El a facut desavarsiti pentru totdeauna pe cei ce sunt sfintiti", sa intelegem bine unicitatea si marea valoare a jertfei Domnului Isus. "Printr-o singura jertfa": una singura,pentru ca nici El ( nici altcineva ) n-are voie sa mai aduca alta. Una singura, pentru ca e Dumnezeiasca, deci e suficienta si vesnica. Asa cum, in ultima noapte de sedere in Egipt,a fost de ajuns o singura jertfa de ispasire,mielul pascal,pentru izbavirea evreilor din robie, tot asa Jertfa Domnului Isus Hristos de pe crucea Golgotei este de ajuns pentru rascumpararea neamului lui Adam din robia pacatului si a mortii. Cine primeste prin credinta aceasta jertfa, este nascut din nou, iar nasterea din nou, fiind lucrarea lui Dumnezeu prin Duhul Sfant, este desavarsita,pentru ca "tot ce face Dumnezeu este desavarsit, si la ceea ce face El, nu mai este nimic de adaugat si nimic de scazut."(Ecles.3:14). Deci, "O singura jertfa" si pentru totdeauna." Adevarul acesta se desprinde limpede din Noul Testament, si mai ales din Epistola catre Evrei. Aceasta jertfa mantuieste, sfinteste si desavarseste cu adevarat si pentru totdeauna, orice suflet care se apropie de ea cu credinta. Daca pacatele ne sunt iertate prin jertfa cea unica a Domnului Isus, si daca legile lui Dumnezeu au fost scrise in inimile noastre prin Duhul Sfant, atunci de ce ar mai fi nevoie de alte jertfe pentru pacat ? Cei care fac lucrul acesta ar trebui sa se cerceteze si sa se cutremure. Jertfa unica a trupului Domnului Hristos a dus la desavarsire pentru totdeauna inaintea lui Dumnezeu pe cei ce sunt sfintiti si i-a introdus la sfanta partasie cu Dumnezeu pentru totdeauna. Intram astfel in odihna lui Dumnezeu, in baza lucrarii desavarsite a lui Hristos. Bucuria si odihna in Dumnezeu sunt realitati care trebuie sa insoteasca viata oricarui rascumparat al Domnului Hristos. Aceasta mangaiere in odihna, sau odihna mangaietoare se capata numai in locul pacii,in Ierusalim,Ierusalimul de sus, care este mama noastra cum scrie si apostolul Pavel. Textul de astazi, din Isaia spune: "...veti fi mangaiati in Ierusalim..." Laptele mangaierilor il beau numai locuitorii Ierusalimului, caci in alta parte nu curge acest binecuvantat lapte. Am spus mai sus ca Ierusalim inseamna locul pacii,unde este liniste, pace, mangaiere bucurie, si nu mai este tulburare. Un suflet tulburat nu poate bea laptele pacii si al mangaierilor. Cu o inima tulburata nu poti gandi drept si nici nu poti crede drept. Inima tulburata este ca si ochiul tulburat: vede totul denaturat. Ochiul se tulbura cand intra ceva dinafara in el. Inima la fel: Se tulbura cand intra in ea indoieli, ingrijorari, temeri sau alte pacate. Deci ceea ce produce tulburare este pacatul. Domnul Isus le spunea ucenicilor: "Sa nu vi se tulbure inima. Aveti credinta in Dumnezeu, si aveti credinta in Mine." Domnului Isus nu-I place sa ne vada agitati, ingrijorati si tulburati, pe noi, credinciosii Sai. El doreste sa fim totdeauna tari, plini de pace si fericiti. Dar nu intotdeauna este asa. Ce facem cand vin ingrijorari si temeri, si sunt si intemeiate ? Si cand avem si un vrajmas care stie sa profite de ele ? Ne spune David intr-un Psalm: "Ori de cate ori ma tem, eu ma incred in Tine", iar Domnul Isus ne spune: "In lume veti avea necazuri. Dar indrazniti, caci Eu am biruit lumea." Si Apostolul Ioan zice ca Cel ce este in noi este mai mare decat cel ce este in lumea acesasta. Indemnul de astazi spune ca vom fi si suntem mangaiati in Ierusalim. Si Domnul Isus a fagaduit ucenicilor ca le va trimite Duhul Sfant,din cer, dar pentru aceasta trebuiau sa implineasca doua conditii: Sa fie in Ierusalim si sa fie toti impreuna. Cand S-a pogorat Duhul Sfant,la cuvantarea lui Petru, iata ce este scris despre ucenici: "In ziua Cincizecimii, toti erau impreuna, in acelasi loc."(Fapt.Ap.2:1). Ascultarea de Domnul Isus, a facut posibila implinirea fagaduintei Lui. "Toti impreuna si in acelasi loc." Este vorba de cei120 de credinciosi, amintiti in Fapt.Ap.1:15,care asteptau impreuna implinirea fagaduintei Tatalui Ceresc si a Domnului Isus. Ei nu s-au mai despartit unii de altii din clipa inaltarii Domnului Isus (vezi Fapt.Ap.1:12-14). Psalmistul David spunea: "Iata ce placut si dulce este sa locuiasca fratii impreuna...caci acolo da Domnul binecuvantarea, viata pentru vesnicie"(Ps.133:1,3). Iar Domnul Isus S-a rugat Tatalui inainte de a pleca sa bea paharul jertfei: "Ma rog ca toti sa fie una..."(Ioan 17:21). "Ramaneti in Mine", zice Domnul Isus (Ioan 15:4). Iata locul unde trebuie sa fim, iata Ierusalimul pacii, unde Dumnezeu promite ca vom fi mangaiati. Domnul Isus S-a jertfit ca sa adune intr-un singur trup pe copiii lui Dumnezeu cei risipiti (Ioan 11:52) Trupul lui Hristos este un loc spiritual, aici pe pamant, unde trebuie sa fie stransi toti cei nascuti din nou, iar Trupul acesta este una cu Capul - Hristos. Trupul lui Hristos nu este un loc fizic ci unul spiritual, alcatuit din oameni spirituali,adica oameni nascuti din nou. Sunt multe locuri fizice, in care se aduna cei ce-si zic "crestini",dar daca nu sunt una in Hristos, in trairea Lui (1 Ioan 2:6), Dumnezeu nu-si revarsa binecuvantarea Sa peste ei. Nu numele cultului, nici tipicul lui, nu pot uni sufletele credincioase,nu le pot strange intr-un singur trup, ci numai Hristos, dupa cum este scris: "Caci dragostea lui Hristos ne strange...). Oile nu traiesc cu adevarat viata normala decat in turma. Aici este siguranta in toata privintele. Asa si cu oile al caror Pastor este Hrisos. Ele traiesc viata crestina normala numai cand sunt impreuna,in aceeasi turma, in acelasi staul, avand acelasi Mare Pastor - pe Domnul Isus Hristos. Cei care sunt stransi in Hristos, se strang si unii cu altii, si staruiesc in aceasta strangere, caci ea tine de viata cea noua in Hristos (vezi Fapt.Ap.2:42). Cei care parasesc strangerea savarsesc un mare pacat, asa cum arata Sfanta Carte: "Sa nu parasim adunarea (strangerea) noastra, cum au unii obicei,ci sa ne indemnam unii pe altii, si cu atat mai mult cat vedeti ca ziua se apropie. Caci daca pacatuim cu voia dupa ce am primit cunostinta adevarului, nu mai ramane nici o jertfa pentru pacate."(Evrei 10:25-26). "Veti fi mangaiati in Ierusalim..." Dumnezeu vrea sa ne mangaie, cum mangaie pe cineva mama lui, dar nu ne poate mangaia inainte de a ne ierta de pacate, si nu ne poate ierta de pacate decat daca dorim noi, daca venim noi la El cu pocainta sincera si statornica. In vaile pacatului Dumnezeu nu ne poate mangaia, pentru ca mangaierile Lui nu se prind de noi. Despre cei credinciosi,cum s-a mai aratat, Biblia spune ca sunt fiii Ierusalimului de sus - caci el este mama noastra (Gal.4:26), adica sunt fii ai pacii. Se cunoaste un fiu al acestui Ierusalim binecuvantat, pentru ca, oriunde merge el raspandeste pace. Si el este un om liber. Liber de pacat, liber de duhul lumii, de dhul de partida. Un rob al pacatului, al vreunei partide religioase, al vreunei invataturi potrivnice adevarului Scripturii, nu poate fi un fiu al pacii, al Ierusalimului de sus. Un copil al lui Dumnezeu este un fiu al pacii dar si al mangaierii. El mangaie pe toti cei intristati si intareste genunchii celor slabanogiti. Aceasta este o parte din slujba ce trebuie s-o faca pe pamant. Draga cititorule,tu esti un fiu al Ierusalimului ceresc ? Daca nu esti slobod si daca nu ai pace in tine, sa stii ca nu esti. Domnul Isus te poate face, daca vii la El, acum, daca Il primesti ca Matuitor si daca-L sfintesti ca Domn in inima ta. Amin. Slavit sa fie Domnul !

Până în acest moment nu au fost adăugate comentarii.
Statistici
  • Vizualizări: 2141
Opțiuni